سیـاه دانـه را پیـامبر اکرم(ص) درمان هر دردی بـه جز مرگ مـی دانست. درمان بخار معده خواص و فواید “سیـاه دانـه” و عسل بـه قدری فراوان هستند کـه از درد ناخن پا که تا درد و بیماری های نوک موی سر را مـی توان با آن درمان کرد.

تمام خواص و فواید سیـاه دانـه

 سیـاه دانـه چه خواصی دارد کـه اینقدر توصیـه مـی شود که تا از آن درون برنامـه غذایی خود حتما استفاده کنید. درمان بخار معده درون این بخش از مجله سلامت نمناک قصد داریم شما را با کاملترین لیست خواص سیـاه دانـه و فواید روغن سیـاه دانـه و درمان های طب سنتی با سیـاه دانـه و عسل آشنا کنیم.

سیـاه دانـه چیست؟

 سیـاه دانـه طعمـی تلخ دارد و به عنوان ادویـه درون مواد غذایی بـه خصوص ترشیجات استفاده مـی شود.این دانـه بومـی جنوب غربی آسیـاست و از قدیم بـه عنوان ضد انگل، درمان بخار معده ضد باکتری و مسهل استفاده مـی د. مصرف سیـاه دانـه برای زنان شیرده مفید هست زیرا باعث افزایش ترشح شیر مـی شود. نام های دیگر سیـاه دانـه، سیـاه تخمـه، سرنیچ سیـاه، سنوخ سیـاه، کمون اسود، شونیز، شونوز و کمون هندی است.

 

سیـاه دانـه - خواص سیـاه دانـه - درمان بیماری ها و سرطان با سیـاه دانـه

خواص درمانی سیـاه دانـه به منظور درمان بیماری ها و سلامت بدن

 تحقیقات نشان داده هست مواد معدنی و ویتامـین های موجود درون سیـاه دانـه درون درمان دیـابت، سل، بیماری های قلبی و عروقی، کم خونی و مـیگرن مفید است.

اسیدهای چرب ضروری فراوان موجود درون سیـاه دانـه آن را بـه نوعی مواد غذایی ضد سرطان تبدیل کرده کـه در حفظ سلامت پوست و مو نیز مفید است.

سیـاه دانـه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومـیت خونی و یبوست مـی شود.

سیـاه دانـه دارای خواص بسیـار زیـادی از جمله در درمان سرطان ها، درمان زخم معده، نابودی سموم درون کبد و نیز تنظیم سیستم گوارش بدن دارد.

 افرادی کـه بعد از ابتلا به سرماخوردگی مدام عطسه مـی کنند مـی توانند جوشانده مخلوط سیـاه دانـه بوداده و روغن زیتون را بـه مدت یک دقیقه رشانی خود مرهم کنند. این مخلوط بـه آنـها کمک مـی کند که تا از شر عطسه ها خلاص شوند.

برخی از درمانگران طب سنتی بر این باورند کـه سیـاه دانـه جویده شده و ترکیب شده با بزاق دهان موجب درمان زگیل مـی شود.

افراد مبتلا به سینوزیت بهتر هست در فصل پاییز هفته ای یک بار از بخور سیـاه دانـه استفاده کنند.

مصرف سیـاه دانـه درون وعده های غذایی به منظور خانم های سردمزاجی کـه شیر آنـها به منظور نوزادشان کم هست موثر هست و بـه مرور موجب افزایش شیر آنـها مـی شود.

خواص سیـاه دانـه درون طب اسلامـی

 مصرف سیـاه دانـه درون طب اسلامـی تاکید شده هست و ا و پیـامبر اکرم (ص) از خواص آن به منظور درمان دردها نام اند.

پیـامبر اکرم صلی الله علیـه و سلم فرمود: "ما من داء إلا فی الحبة السوداء منـه شفاء إلا السام" یعنی هیچ بیماری نیست مگر شفای آن درون سیـاه دانـه هست جز مرگ.

امام رضا علیـه السلام درباره خواص اعجاب انگیز سیـاه دانـه مـی فرماید: درمان بخار معده درون سیـاهدانـه برکت است. درون چهل چیز خداوند برکت قرار داده ازحبوبات و جمادات هم سیـاهدانـه را بر گزیده است.

مطابق توصیـه امام رضا علیـه السلام سیـاه دانـه و بوییدن گل نرگس خاصیت ایمنی درون برابر زکام را دارند. امام رضا (ع) مـی فرماید: وَلیشُمَّ النَّرجِسَ ؛ فَإِنَّهُ یأمَنُ الزُّکامَ ، وکذلِک الحَبَّةُ السَّوداءُ،؛ گل نرگس ببویید؛ زیرا از زکام، ایمنی مـی‏بخشد و همچنین هست سیـاه دانـه.(3)

 

سیـاه دانـه - خواص روغن سیـاه دانـه - درمان بیماری ها و تسکین سریع دردهای بدن با روغن سیـاه دانـه

خواص روغن سیـاه دانـه

  مصرف روغن سیـاه دانـه درون برنامـه غذایی درون کاهش قند خون، تعادل فشارخون، بهبود آرتروز و التهاب لثه مۆثر هست و کلیـه و مجاری ادرار را تصفیـه مـی کند.

 تسکین روماتیسم با روغن سیـاه دانـه

یک فنجان روغن سیـاه دانـه را گرم کنید. سپس قبل از خواب آن را درون محل درد بمالید و خوب ماساژ دهید. بعد محل مورد نظر را با یک تکه پارچه پشمـی باندپیچی نموده و استراحت کنید.

 خواص و فواید سیـاه دانـه درون طب سنتی و نسخه های گیـاهی درمانی

 سیـاه دانـه برای درمان سرگیجه و درد گوش :

یک قاشق مرباخوری عسل را با چند قطره روغن سیـاه دانـه مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، مـیل کنید. این کار را حداقل که تا 11 روز ادامـه دهید.

 سیـاه دانـه برای درمان اسهال :

یک قاشق غذاخوری سیـاه دانـه ی آسیـاب شده را با نصف استکان عصاره ی تره تیزک (شاهی) مخلوط کرده و پس از صرف غذا درون سه وعده مـیل نمایید.

 سیـاه دانـه به منظور درمان دیـابت نوع 2:

مصرف تنـها 2گرم سیـاه دانـه درون روز مـیزان قند خون و هموگلوبین گلیکوزیـه (HbA1C) را کاهش مـی دهد. همچنین قادر هست عملکرد سلول بتا را افزایش داده، درون حالی کـه مقاومت بـه انسولین را کم مـی کند.

سیـاه دانـه به منظور درمان عفونت با هلیکوباکتر پیلوری:

خواص ضد تشنجی سیـاه دانـه بـه طور سنتی شناخته شده است. بر اساس مطالعات بـه عمل آمده برخی بیماری ها چون صرع کـه در برابر داروهای مدرن مقاوم هستند، بـه راحتی با مصرف عصاره سیـاه دانـه قابل درمان اند. چرا کـه این دانـه ها قادرند تشنج را بـه طور عجیبی کاهش دهند.

سیـاه دانـه به منظور درمان فشار خون بالا:

افراد مبتلا بـه این مشکل مـی توانند تنـها طی مدت دو ماه درمان شوند. کافی هست دوبار درون روز 100 و 200 مـیلی گرم عصاره سیـاه دانـه را مصرف کنند.

سیـاه دانـه برای درمان آسم:

آزمایشات انجام شده بر روی تعداد زیـادی حیوانات مبتلا به آسم به وضوح نشان مـی دهد کـه اثرات سیـاه دانـه (همراه با آویشن) نتایج بسیـار چشمگیری را نسبت بـه داروهای معمولی دارد.بنابر دیگر آزمایشات نوشیدن ش بـه همراه عصاره سیـاه دانـه اثرات بسیـار مطلوبی را به منظور افراد مبتلا به آسم و راههای هوایی آنـها دارد.

سیـاه دانـه به منظور درمان سرطان روده بزرگ:

این سرطان رشد یـافته را مـی توان با استفاده ازعصاره سیـاه دانـه بـه راحتی متوقف کرده و از مصرف داروهای شیمـیایی مضر درون امان ماند. تحقیقات دامـی نشان مـی دهد کـه روغن سیـاه دانـه بدون داشتن عوارض جانبی، اثرات عجیبی را بر روی موشـهای سرطانی داشته است.

سیـاه دانـه به منظور درمان به منظور درمان ریز ش مو

درمان و جلوگیری از ریزش مو با سیـاه دانـه - بازگشت موهای ریخته با سیـاه دانـه - خواص سیـاه دانـه به منظور پوست و مو

برای جلوگیری از ریزش موها و رویـاندن موهای ریخته شده، پودر سیـاه دانـه و حنا را درون روغن سوسن مخلوط کرده و بر سر ضماد کنید.

سیـاه دانـه به منظور جوانی و زیبایی پوست

جوهر سیـاه دانـه بر صورت باعث جوان شدن پوست صورت مـی شود.در برخی متون طب سنتی بـه این نکته اشاره شده کـه استفاده موضعی از تخم سیـاه دانـه و روغن کنجد به منظور درمان جوش های زیرپوستی بسیـار موثر است. این درمان گران به منظور تهیـه این ترکیب بـه بیماران شان توصیـه مـی کنند روغن کنجد و پودر سیـاه دانـه را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را روی پوست صورت ماسک کنند. استفاده از این ترکیب بـه مدت 2 هفته بـه بهبود جوش های زیرپوستی منجر مـی شود، اما هنگام استفاده از این ترکیب حتما مراقب بود کـه بیش از اندازه از این روغن روی پوست استفاده نکنید چرا کـه استفاده بیش از اندازه از انواع روغن ها موجب بسته شدن منافذ پوستی مـی شود. به منظور استفاده از این ترکیب حتما سرانگشتان تان را اندکی بـه این روغن آغشته کنید و روی پوست تان ماساژ دهید.

 سیـاه دانـه به منظور درمان و ترک اعتیـاد:

سیـاه دانـه قادر بوده 35 فرد معتاد را کـه به طور طولانی مدت اسیر دام مواد مخدر بوده اند، نجات دهد.

سیـاه دانـه به منظور درمان ناراحتی های کبدی :

مقداری از پودر سیـاه دانـه را با گیـاه صبر زرد ( آلوئه ورا ) و عسل مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، بـه مدت هفت روز یک قاشق مرباخوری از آن را مـیل کنید.

همچنین مـی توانید روغن سیـاه دانـه را کـه در حال جوش است، با غنچه ی برگ های بید (برگ های کوچک ) مخلوط کرده و پیش از خواب یک قاشق مرباخوری از آن را بـه مدت یک هفته مـیل کنید

سیـاه دانـه برای درمان سردرد و مـیگرن :

نصف قاشق سیـاه دانـه آسیـاب شده را با نصف قاشق انیسون (دانـه هایی شبیـه رازیـانـه دارد) و سه تکه مـیخک کوبیده شده، مخلوط کنید و با یک لیوان شیر بجوشانید (بهتر هست کمـی عسل خالص نیز اضافه کنید). یک فنجان از این معجون دارویی را مـی توانید درون هنگام شروع سردرد و مـیگرن بنوشید. با روغن سیـاه دانـه، گیجگاه و شقیقه خود را چرب کنید که تا از سردرد خلاص شوید.

سیـاه دانـه به منظور درمان درد و ناراحتی های کلیوی :

یک استکان سیـاه دانـه را درون یک لیتر آب بجوشانید و با عسل شیرین کنید و به مدت یک هفته، صبح ناشتا آن را مـیل نمایید.همچنین مـی توانید یک قاشق غذاخوری سیـاه دانـه آسیـاب شده را با نصف لیوان روغن زیتون مخلوط کرده و به صورت ضماد (یعنی مانند پماد روی یک تکه پارچه تمـیز) درون آن قسمت از کلیـه کـه احساس درد مـی کنید بگذارید. این عمل را روزانـه یک بار و به مدت پنج روزادامـه دهید.هر روز مقداری جعفری را درون یک لیوان آب بجوشانید و هفت قطره روغن سیـاه دانـه را بـه آن افزوده و صبح و شب یک فنجان مـیل کنید. این کار را بـه مدت پنج روز ادامـه دهید.

سیـاه دانـه برای تقویت قوای

سیـاه دانـه راه تقویت قوای  طب سنتی - افزایش باروری با سیـاه دانـه - خواص سیـاه دانـه - درمان بیماری ها با سیـاه دانـه

جوهر سیـاه دانـه بر کمر سبب تمدد اعصاب شده و قدرت را افزایش مـی دهد.

سیـاه دانـه به منظور درمان بی اختیـاری ادرار:

پوسته تخم مرغ را بعد از شستن کامل ، با حرارت مقداری تفت دهید و با مقداری سیـاه دانـه مخلوط کرده و بکوبید که تا کاملا نرم شود. یک قاشق چایخوری از این مخلوط را درون یک لیوان شیر ریخته و آن را بـه هم بزنید و صبح و شب، بـه مدت یک هفته مـیل کنید.

سیـاه دانـه به منظور درمان دل پیچه و درد های روده ای:

به مقدار مساوی زیره و نعنا و انیسون را بجوشانید و هفت قطره روغن سیـاه دانـه بـه آن اضافه کنید. سپس با عسل خالص آن را شیرین کرده و در موقع دل پیچه و دل درد آن را بنوشید.

سیـاه دانـه به منظور درمان درد رحم

برای درمان درد رحم و زایمان، پودر سیـاه دانـه را با عسل و روغن مخلوط نموده، مـیل کنید.

سیـاه دانـه به منظور درمان جوش های چرکی

اگر درون گروه جوان هایی قرار دارید کـه از دست جوش های التهابی و ترشحات چرکی آن رنج مـی برید، مـی توانید با استفاده از خمـیر سیـاه دانـه به منظور درمان این جوش ها کـه غالبا بعد از بلوغ درون نوجوانان بـه وجود مـی آید و در برخی موارد که تا جوانی افراد ادامـه پیدا مـی کند، اقدام کنید. به منظور تهیـه این خمـیر کافی هست 2 قاشق پودر سیـاه دانـه را با مقداری سرکه ترکیب کرده و آن را روی صورت خود ماسک کنید. این ترکیب کمک مـی کند جوش های التهابی و چرکی بـه مرور خشک و برطرف شوند.

سیـاه دانـه برای درمان تب :

اگر مقداری سیـاه دانـه را بکوبید و با کمـی سکنجبین مـیل نمایید، تب را برطرف مـی کند.

خواص سیـاه دانـه و عسل

خواص سیـاه دانـه معجون سیـاه دانـه و عسل معروف بـه معجون دوسین از داروهای ساده و در عین حال موثری هست کـه از قدیم درون طب سنتی محبوب بوده و برای درمان بیماری های مختلفی از آن استفاده مـی شده است.این معجون خواص بسیـار زیـادی دارد کـه در این مطلب بـه بخشی از آنـها اشاره مـی کنیم.

سیـاه دانـه - خواص سیـاه دانـه و عسل برای سلامتی بدن - درمان سیرع سرماخوردگی با سیـاه دانـه و عسل

1-از اصلی ترین خواص معجون سیـاه دانـه این هست که سیستم ایمنی بدن را تقویت مـی کند

2- برای درمان سرماخوردگی های پی درون پی مفید است.

3-در درمان تب های بلغمـی و سوداوی تاثیر دارد.

4-ادرارآور هست و به منظور مردان مبتلا بـه پروستات مفید است. همچنین عفونت های ادراری را درمان مـی کند.

5-برای درمان سردردهایی کـه مرتبط با مزاج سرد هستند مفید است.

 6- این ترکیب بـه پوست به منظور درمان جوش های بلغمـی مفید است. توجه داشته باشید کـه جوش های بلغمـی بدون التهاب، زیرپوستی و سفت هستند و استفاده از این ترکیب به منظور جوش های قرمز و پرالتهاب نتیجه عخواهد داد و وضع پوستتان بدتر خواهد شد.

 7-تاثیر خوبی بر دستگاه گوارش و انگل های روده دارد.

 8- نفخ معده و دل درد های ناشی از آن را درمان مـی کند.

 9- به منظور پیشگیری و درمان زخم معده موثر است.

 10-برای بهبود بیماری های پوستی پیسی و لک مفید هست.

 11-مـی تواند سنگ های کلیـه و مثانـه را از بین ببرد.

 12-در روزهای پایـانی بارداری به کنترل درد و افزایش توان و مقاومت مادران هنگام زایمان کمک مـی کند. توجه داشته باشید حتما با م پزشک زنان و یـا متخصص طب سنتی از این معجون استفاده کنید.

 13- موجب افزایش شیر مادران شیرده مـی شود.

 14- از ابتلا بـه بیماری های مزمن و سرطان جلوگیری مـی کند چون اثر معجون سیـاه دانـه بـه مدت طولانی درون بدن باقی مـی ماند

 15-باعث کاهش عوارض داروهای شیمـی درمانی بر کلیـه ها مـی شود.

 16- با طبع گرم بسیـار انرژی زا و باعث از بین رفتن افسردگی مـی شود.

 17-مصرف یک قاشق مرباخوری از ترکیب روغن سیـاه دانـه و عسل خالص بـه نسبت مساوی باعث درمان اضطراب و تپش های قلب و تنظیم ضربان قلب مـی شود.

 18- سیـاه دانـه دارای ماده ای هست کـه در بدن تولید انتی هیستامـین مـی کند بـه همـین دلیل به منظور درمان حساسیت و آسمبسیـار مفید است.

 19- افزایش دهنده طبیعی مـیل

 20- افزایش تعداد اسپرم و درمان ناباروری حاصل از کمبود تعداد اسپرم است.

حالا خودتان قضاوت کنید کـه خواص سیـاه دانـه چقدر مـی تواند معجزه گر باشد.

سیـاه دانـه ، خواص درمانی سیـاه دانـه




[خواص سیـاه دانـه و درمان انواع درد با آن درمان بخار معده]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 18 Jul 2018 14:31:00 +0000